Solutia creantelor tale
xsid

Distribuie acest articol!

Conform noilor reglementari, managerii de HR trebuie sa informeze managementul si angajatii despre principalele modificari aduse de noua legislatie a muncii si sa stabileasca criteriile de evaluare a performantei si le completeaza in fisa postului a fiecarui angajat.

 

De asemenea, regulamentul intern al fiecarei companii trebuie sa contina criteriile si procedurile de evaluare profesionala a salariatilor.

Schimbari pe termen mediu vor avea loc in activitatile departamentului de HR:

• Fiecare modificare adusa la contractul individual de munca presupune incheierea unui act aditional, intr-o perioada de maximum 20 de zile.
• Atunci cand fac noi angajari, directorii de HR pot solicita informatii in legatura cu persoana care a aplicat pentru acel post de la fostii angajatori (in legatura cu activitatile indeplinite si cu durata angajarii, cu instiintarea candidatului).
• Trebuie sa aiba in vedere modificarile care vizeaza modul de completare a contractelor de munca: perioada de proba de cel mult 90 de zile (pentru functii de executie, fata de 30 de zile, pana acum) si de 120 de zile (pentru functii de conducere, fata de 90 de zile); termenul de preaviz in cazul demisiei nu depaseste 20 de zile lucratoare pentru functiile de executie (fata de cele 15 zile din legea actuala) si 45 de zile pentru cele de conducere (fata de 30 de zile).
• La finele stagiului de sase luni pe care l-au facut absolventii de facultate intr-o companie, HR-ul trebuie sa le elibereze o adeverinta vizata de Inspectoratul Teritorial de Munca.
• Angajatorii care au salariati in schimbul de noapte trebuie sa modifice statele de plata ale salariatilor, intrucat sporul pentru munca de noapte s-a majorat de la 15% la 20%.
• Pot prelungi perioada contractelor cu perioada determinata, care poate fi de pana la 36 de luni (fata de maximum 24 de luni, cum e in prezent).
• HR-ul trebuie sa radieze, prin decizie scrisa, sanctiunile disciplinare ale angajatilor in termen de 12 luni de la aplicare daca salariatului nu i se aplica o noua sanctiune.
• Angajatorul poate refuza concediile mai lungi de 10 zile lucratoare solicitate de angajati.

Sursa: ZF

Distribuie acest articol!