Potrivit legislatiei in vigoare anul acesta, cuantumul indemnizatiei de somaj si durata de acordare a acestui drept depind de marimea stagiului de cotizare in sistemul asigurarilor pentru somaj, a afirmat presedintele Agentiei Nationale pentru Ocuparea fortei de Munca (ANOFM), Silviu Bian.
Somerii pot beneficia de indemnizatie in conditiile realizarii unui stagiu de cotizare in sistemul asigurarilor pentru somaj de minimum 12 luni, in ultimele 24 de luni premergatoare datei inregistrarii cererii, a aratat Silviu Bian.
Indemnizatia de somaj se acorda pe perioade de timp stabilite diferentiat, in functie de durata stagiului de cotizare:
6 luni – pentru un stagiu de cotizare de cel putin un an,
9 luni – pentru cel putin 5 ani
12 luni – pentru un stagiu de cotizare mai mare de 10 ani.
De asemenea, cuantumul indemnizatiei acordata lunar somerului depinde de stagiul de cotizare. Astfel, suma va fi 75% din valoarea indicatorului social de referinta al asigurarilor pentru somaj si stimularii ocuparii fortei de munca pentru un stagiu de cotizare de cel putin un an.
Sursa: Money