Prin modificarile aduse Codului Muncii in 2011, a fost marita valoarea sporului de salariu pentru munca de noapte de la 15% la 25% din salariul de baza.
Salariatul va beneficia de sporul de 25% numai daca a prestat munca de noapte cel putin 3 ore din timpul normal de lucru, conditie care nu se regasea in reglementarea anterioara.
Potrivit Codului Muncii, este considerata munca de noapte munca prestata intre orele 22.00 si 6.00.
Salariatul de noapte reprezinta, dupa caz:
a) salariatul care efectueaza munca de noapte cel putin 3 ore din timpul sau zilnic de lucru;
b) salariatul care efectueaza munca de noapte in proportie de cel putin 30% din timpul sau lunar de lucru.
Categoriile care nu pot presta munca de noapte, potrivit legii, sunt tinerii sub 18 ani, femeile gravide, lauzele si cele care alapteaza.
Salariatii de noapte beneficiaza:
•fie de program de lucru redus cu o ora fata de durata normala a zilei de munca, pentru zilele in care efectueaza cel putin 3 ore de munca de noapte, fara ca aceasta sa duca la scaderea salariului de baza;
•fie de un spor pentru munca prestata in timpul noptii de 25% din salariul de baza, daca timpul astfel lucrat reprezinta cel putin 3 ore de noapte din timpul normal de lucru.
Sursa: Realitatea.net