Solutia creantelor tale
xsid

Distribuie acest articol!

Cota unica si contributiile la asigurarile sociale nu vor fi modificate pâna în 2013, potrivit stategiei fiscal-bugetare pentru urmatorii trei ani, aprobata miercuri de Guvern, care nu precizeaza daca va fi pastrata si TVA la 24%, nivelul majorat începând cu luna iulie.

În ceea ce priveste mentinerea impozitului pe venit la 16%, documentul precizeaza ca pe termen mediu evolutia veniturilor din aceasta categorie este determinata de cresterea moderata a câstigului salarial mediu brut în concordonata cu productivitatea, iar încasarile din impozitul pe venit se vor mentine la 3,3% – 3,4% din PIB în 2011-2013.

Evolutia încasarilor din impozitul pe profit, unde cota va ramâne tot de 16%, va fi influentata de activitatea economica din anumite sectoare, precum si de costurile de finantare ale agentilor economici. Încasarile din impozitul pe profit vor ajunge la 2,1% din PIB în 2013.

Documentul arata ca evolutia TVA va respecta angajamentele asumate de România prin acordurile încheiate cu FMI, Banca Mondiala si Comisia Europeana, dar nu precizeaza daca noul nivel de 24%, majorat de la 19% începând cu 1 iulie, va fi mentinut si pe termen mediu.

În perioada 2011-2013, Guvernul are în vedere promovarea unei politici fiscale care sa ofere sustenabilitate procesului de crestere economica prin mentinerea actualelor cote reduse de TVA, respectiv cota de 9% pentru anumite livrari de bunuri si servicii prevazute de Codul Fiscal si cota de 5% pentru livrarea de locuinte ca parte a politicii sociale.

Cotele de contributii sociale vor fi mentinute pe termen mediu, iar evolutia moderata a câstigului salarial mediu brut pe termen mediu si implementarea graduala a pilonului II de pensii va conduce la diminuarea ponderii contributiillor la asigurari spciale în PIB pâna în anul 2013 fata de nivelul înregistrat în anul 2008.

“Pe orizontul de referinta ponderea acestora se situeaza la 8,9%-8,2% din PIB”, se arata în document.

Sursa: Capital

Distribuie acest articol!