Ministerul Muncii a intocmit un proiect de modificare al Codului Muncii, care contine modificari propuse de patroni.
Astfel, principalele modificari privind contractele de munca prevazute in proiect sunt:
- contractele pe durata determinata pot fi incheiate pe o perioada de 36 de luni, fata de 24 de luni
- se abroga articolul potrivit caruia, la incetarea celui de-al treilea contract pe perioada determinata, angajatul de pe postul respectiv va fi incadrat obligatoriu cu contract pe perioada nedeterminata
- se stabileste o perioada maxima a contractului de 24 de luni
- prelungirea perioadelor de proba la 45 de zile, de la 30, in prezent, pentru functiile de executie, si la 120 de zile, de la 90, pentru cele de conducere
- pe durata sau la sfarsitul perioadei de proba, contractual individual de munca poate inceta numai printr-o notificare scrisa, fara preaviz, la intiativa oricarei dintre parti
- preavizul in cazul demisiei, acesta a fost prelungit la 20 de zile lucratoare
- durata maxima legala a timpului de munca va fi pastrata la 48 de ore pe saptamana
Sursa: StiriROL.ro