Solutia creantelor tale
xsid

Distribuie acest articol!

Guvernul a decis majorarea salariului minim brut pe tara de la 670 lei la 700 lei, majorare de care se vor bucura anul viitor peste 125.000 de bugetari si aproape 665.000 de angajati din privat. Soferii, insa, vor avea de platit amenzi de circulatie mai mari din aceasta cauza, Codul rutier prevazand ca un punct-amenda reprezinta valoric 10% din salariul minim brut pe economie.

 

Articolul 98 din OUG 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice, republicata in Monitorul Oficial nr. 670 din 3 august 2006, prevede ca amenzile contraventionale se stabilesc in cuantumul determinat de valoarea numarului punctelor-amenda aplicate.

Un punct-amenda reprezinta valoric 10% din salariul minim brut pe economie, stabilit prin hotarare a Guvernului.

Contraventiilor prevazute in ordonanta li se stabilesc clase de sanctiuni carora le corespunde un numar de puncte-amenda, in functie de gravitatea faptelor si de pericolul social pe care acestea il prezinta.

Clasele de sanctiuni sunt urmatoarele:
a) clasa I – 2 sau 3 puncte-amenda;
b) clasa a II-a – 4 sau 5 puncte-amenda;
c) clasa a III-a – de la 6 la 8 puncte-amenda;
d) clasa a IV-a – de la 9 la 20 puncte-amenda;
e) clasa a V-a – de la 21 la 100 puncte-amenda.

Contraventiile prevazute la clasa a V-a de sanctiuni se pot aplica persoanelor juridice.

De exemplu, in prezent, conducerea unui autovehicul pe drumurile publice sub influenta bauturilor alcoolice se sanctioneaza cu suspendarea dreptului de a conduce pe o perioada de 90 de zile si cu 9-20 puncte amenda (reprezentand 603 – 1.340 de lei), in 2011. Amenzile vor creste, insa, pana la 1.400 de lei, de la 1 ianuarie.

Pentru depasirea vitezei legale, de la 1 ianuarie 2012, soferii vor plati amenzi cuprinse intre 140 lei, pentru depasirea cu 10-20 km/h a vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv, pana la 1400 de lei, pentru depasirea cu peste 41 km/h a vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv.

Sursa: business-forum.ro

Distribuie acest articol!