Primul ministru Emil Boc a precizat la începutul sedintei de guvern ca la elaborarea modificarilor la Codul Fiscal trebuie avut în vedere ca Executivul nu sustine dublarea cuantumului de contributii sociale pentru persoanele platite cu drepturi de autor.
UPDATE 14.20 Ministrul de Finante, Gheorghe Ialomitianu si Ministrul Muncii, Ioan Botis au anuntat modificarile aduse Ordonantei 58/2010, care prevad introducerea de contributii sociale pentru Persoanele fizice autorizate si cei care primesc drepturi de autor.
Cele mai importante declaratii ale lui Ioan Botis:
Am reusit sa corectam problemele cu stagiul de cotizare. Stagiul de contributie la pensie a fost stabilit la 15 ani.
Am decis ca în fiecare judet sa avem un purtator de cuvânt care va explicita acesta ordonanta, la nivelul ministerului se pot cere detalii.
Lucrul cel mai important care va functiona de luni, 13 septembrie, este stopajul la sursa, cel care este platitor de venit va face plata lunara. Astfel, eliminam problemele legate de depunere.
Am ramas pe aceeasi filosofie a legii 95/2006, a asigurarilor de sanatate – nu exista plafonare. Ea va exista pentru pensii si somaj
Daca o persoana realizeaza venituri ocazionale nu plateste contributii sociale.
Daca nu are o relatie contractuala si traieste exclusiv din veniturile ocazionale baza de plafonare este de 5 salarii medii brute pe an.
În cazul în care are activitati desfasurate cu regularitate, si are si salariu plateste baza de impozitare – plafonata la 5 salarii medii brute lunar
Daca are exclusiv drepturi de autor, plateste la plafonul de 5 salarii medii lunar.
Începând cu luni, 13 septembrie, platitorul de venit va depune declaratiile si va efectua platile, pentru cei care au depus deja se va face o regularizare.
Un salariat care primeste DDA regulat va plati contributii pentru acestea.
Fata de cei care au stat la cozi pentru a-si plati contributiile, eu am prezentat scuze în numele ministerului, iar începând de luni situatia va fi corectata în totalitate.
Orice venit la sanatate va trebui platit, se impoziteaza.
Premierul a precizat ca proiectul, ce prevede ca de la 1 ianuarie 2011 persoanele cu venituri din activitati independente sa plateasca contributii de asigurari sociale de cel putin 25,36% si pâna la 35% din venituri, aproape dublu fata de nivelul actual, nu a fost discutat în Guvern.
Sursa: Adevarul