Angajatii platiti din drepturi de autor si persoanele fizice autorizate ar putea plati, începând din 1 ianuarie 2011, contributii sociale de pâna la 35 la suta, de la 10,5 la suta în prezent, potrivit unui proiect de modificare a Codului Fiscal, publicat pe site-ul Secretariatului General al Guvernului.
Potrivit proiectului, contributiile pentru asigurarile personale (pensii) s-ar putea majora de la 1 ianuarie anul viitor, de la 10,5 la 24,43 la suta. Contributiile pentru asigurarile sociale cresc de la 5,5 la 8,35 la suta, iar cele de asigurari pentru somaj, de la 0,5 la 0,78 la suta.
Contributiile din pentru cei venituri din drepturi de autor si profesii liberale ar trebui sa se majoreze la 25,5 la suta din venituri, din 2011, în loc de 16,5 la suta din venituri, în prezent, daca ordonanta va fi adoptata.
Printre cei care ar putea fi afectati de aceasta masura sunt persoanele care realizeaza venituri comerciale, profesiile liberale, cei care realizeaza venituri din drepturi de proprietate intelectuala, persoanele care realizeaza venituri impozabile din activitati agricole, cele care realizeaza venituri impozabile din transferul proprietatilor imobiliare si cei care sunt asociati, comanditari, actionari si membri ai asociatiilor familiale care realizeaza venituri.
Sursa: Capital