Solutia creantelor tale
xsid

Distribuie acest articol!

Contextul economic actual aduce modificari ale legislatiei privind . Astfel ca, incepand cu 1 ianuarie 2011, parintele care alege sa stea acasa un an primeste 75% din media veniturilor salariale nete pe ultimele 12 luni, intre 600 si maximum 3.400 lei si un de 500 de lei acordat lunar, daca revine la munca inainte de expirarea celor 12 luni.

 

Daca parintele opteaza pentru un concediu de doi ani, primeste in aceasta perioada o indemnizatie cuprinsa intre 600 de lei si 1.200 de lei, stimulentul de reinsertie nemaifiind oferit daca decid sa revina la serviciu mai devreme.

Conform legislatiei, oricare dintre parintii firesti ai copilului/copiilor sau oricare dintre sotii carora li s-a incredintat copilul/copiii in vederea adoptiei poate beneficia de concediu de ingrijire a copilului.

Este important de stiut ca perioada concediului de crestere si ingrijire a copilului se adauga la vechimea in munca, dar si la perioada asimilata stagiului de cotizare in sistemul asigurarilor sociale.

Pe parcursul primelor sase luni, de la reinceperea activitatii, angajatorul nu poate inceta raporturile de munca, exceptii fiind concedierile pentru motive ce intervin ca urmare a reorganizarii judiciare sau a falimentului angajatorului. Aceasta interdictie este prevazuta atat prin Codul Muncii, cat si prin OUG 111/2010.

Sursa: Romania Libera

Distribuie acest articol!