Premierul a aratat ca noile reglementari care vor fi incluse in Codul Muncii vor duce la flexibilizarea pietei muncii si vor facilita gasirea unui loc de munca. In acest sens, primul-ministru a dat exemplul extinderii perioadei pentru care vor fi incheiate contractele pe perioada nedeterminata de la 24 la 36 de luni, modificare necesara in contextul implementarii proiectelor finantate din fonduri europene.
O modificare ce va fi inclusa in Codul Muncii vizeaza cresterea sporului pentru munca de noapte de la 15 la 25%. De asemenea, potrivit noului Cod al Muncii accentul va fi pus asupra performantei, astfel incat concedierea angajatilor va avea drept criteriu principal cel al performantei, si nu cel social, ca pana acum.
„Daca nu vom face acest lucru nu vom reusi sa fim competitivi in niciun domeniu cu ceea ce se intampla pe piata muncii europene sau pe piata mondiala a muncii”, a precizat primul-ministru.
Alte modificari mentionate de premier vizeaza extinderea perioadei de proba pentru angajarea unui salariat si reglementarea rolului reprezentantilor salariatilor si ai sindicatelor in diversele structuri ale intreprinderilor.
Sursa: Guvernul Romaniei