0733 408 895 / 0720 721 073 office@bgarecuperari.ro
Solutia creantelor tale
xsid

Distribuie acest articol!

Angajatorii pot alege sa acorde salariatilor tichete de masa in format  electronic, se precizeaza intr-un act normativ care se va aplica incepand din 13  februarie. Potrivit reprezentantilor din domeniu, modul de obtinere a noilor  tichete nu este diferit fata de cel al tichetelor de hartie. Totusi, exista  anumite aspecte specifice cardurilor, pe care angajatorii trebuie sa le aiba in  vedere.

Angajatorii vor putea putea acorda salariatilor, din 13  februarie 2014, tichete de masa in format  electronic, sub forma unor carduri care vor functiona ca un portofel  electronic, se arata Legea nr. 291/2013 pentru modificarea si completarea Legii  nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masa, publicata in Monitorul  Oficial, Partea I, nr. 701 din 15 noiembrie 2013.

In prezent, tichetele de masa pot fi distribuite doar pe suport hartie, insa  potrivit dispozitiilor care vor intra in vigoare din 13 februarie 2014,  angajatorii vor putea opta pentru forma in care sunt emise tichetele, pe hartie  sau in format electronic.

Conform Legii nr. 291/2013, tichetele de masa in format electronic sunt bonuri de valoare pe suport electronic si sunt destinate  exclusiv acordarii alocatiei individuale de hrana a salariatilor. Cardurile vor  fi valabile numai daca vor avea inscrise sau stocate intr-un  alt mod urmatoarele informatii:

  • numele si prenumele salariatului care este in drept sa utilizeze tichetul  de masa;
  • numele si adresa emitentului;
  • date referitoare la perioada de valabilitate;
  • interdictia de a fi utilizat pentru achizitionarea de tigari sau de produse  alcoolice.

Cum  vor obtine angajatorii tichetele electornice de la unitatile  emitente?

Legea nr. 291/2013 stabileste ca societatile care vor emite tichete de masa  in format electronic trebuie sa fie autorizate de Ministerul  Finantelor.

Firmele care vor apela la unitatile emitente pentru a obtine tichetele de  masa electronice vor urma aceeasi procedura ca in cazul tichetelor pe suport  hartie.

Totusi, legislatia care se va aplica din 13 februarie 2014 stabileste ca distribuirea tichetelor electronice nu va fi  realizata de angajator, asa cum se intampla in prezent cu tichetele pe suport  hartie, ci de catre unitatea emitenta.

De asemenea, angajatorul va trebui sa achite unitatilor emitente atat  contravaloarea nominala a tichetelor, cat si costul emiterii pe suport  electronic.

La randul lor, unitatile emitente sunt obligate sa deschida conturi  sau subconturi de plati distincte, prin care se vor derula sumele  reprezentand incasarile si platile aferente valorii nominale a tichetelor de  masa, astfel incat sa permita o evidenta clara a sumelor utilizate in temeiul  contractelor incheiate cu angajatorii si magazinele care vor accepta plata cu  tichetele electronice, se precizeaza in actul normativ citat.

Cu alte cuvinte, unitatile emitente vor alimenta tichetele electronice dupa  ce angajatorii vor achita contravaloarea acestora.

Referitor la aceste prevederi, Jean Istasse ne-a explicat ca pentru a  comanda tichete de masa electronice, angajatorii vor include lista cu  numele angajatilor, insa acest lucru se intampla si in prezent pentru a  comanda tichetele de masa pe hartie.

“Prin urmare, acest proces nu se va schimba pentru  angajator. Pentru tichetele electronice nu exista un proces de  distributie in sine. In acest caz vorbim despre incarcarea, in fiecare luna, a sumelor pentru fiecare dintre  angajati”, a punctat seful Sodexo.

Totodata, in dispozitiile care se vor aplica din 13 februarie 2014 se  precizeaza ca unitatile emitente de tichete de masa pe suport electronic pot  organiza platforme pentru emiterea tichetelor de masa sau pot incheia  contracte cu organizatii care administreaza scheme/aranjamente de plata ori alte  organizatii specializate, dupa caz.

“Aspectul care trebuie retinut este ca angajatii vor putea sa isi  utilizeze tichetele de masa electronice pentru a avea acces la produse  alimentare in locatiile care sunt tehnic echipate sa accepte tichete de masa  electronice si care au o relatie contractuala cu furnizorul de tichete de masa.  Aceasta situatie este valabila si in prezent, cand angajatii beneficiari de  tichete de masa isi pot utiliza tichetele de masa pe hartie numai in locatiile  care au o relatie contractuala cu unitatile emitente de tichete de masa, aceasta  fiind o conditie impusa de Ministerul Finantelor Publice”, a adaugat sursa  citata.

Sursa: Avocatnet

 

Distribuie acest articol!