Go to Top

Furnizorii de servicii de internet si televiziune ar putea avea noi obligatii fata de clienti

Furnizorii de servicii de internet si televiziune ar putea fi obligati sa puna la dispozitia clientilor informatii despre ofertele pe care le au, potrivit unui proiect de decizie lansat recent in dezbatere publica de Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM).

Aceste obligatii sunt in prezent valabile doar pentru furnizorii de servicii de telefonie, dar se vor aplica si pentru furnizorii de servicii de internet si televiziune.

Potrivit proiectului, care se afla in dezbatere publica, furnizorii vor fi obligati sa publice pe propriile site-uri planurile tarifare disponibile si, pentru fiecare dintre acestea, informatii referitoare la:

  • denumirea si caracteristicile planului tarifar;
  • cat costa fiecare plan tarifar;
  • viteza maxima de download si de upload si viteza minima garantata;
  • precizarea limitarilor serviciilor, aplicatiilor sau traficului;
  • durata contractuala sau variantele de durate minime contractuale.

Aceste informatii vor trebui “sa fie accesibile, detaliate, corecte, inteligibile, relevante si prezentate intr-o maniera care sa permita utilizatorilor parcurgerea cu usurinta. Informatiile vor fi actualizate ori de cate ori intervine modificarea lor, precizandu-se data ultimei actualizari”.

Totodata, furnizorii vor trebui sa publice pe pagina principala a propriilor site-uri si un link direct spre contractul-cadru si conditiile de furnizare a serviciilor pentru care plata se face in avans. Prin contract-cadru se intelege totalitatea documentelor care alcatuiesc contractul ce va fi incheiat cu clientul (ex.: termenii si conditiile generale, brosurile privind furnizarea serviciilor, clauzele contractuale de baza etc.).

O alta obligatie va fi publicarea acoperirii geografice a serviciilor pe care le furnizeaza, “pe categorii de servicii de comunicatii electronice (telefonie fixa, mobila, internet etc.) si de tehnologii utilizate (2G, 3G, 4G etc.), cu precizarea localitatilor unde exista acoperire”.

Proiectul mai prevede obligatia de informare a clientilor (referitor la serviciile oferite) inainte de incheierea de contracte cu acestia, obligatia de a pune la dispozitia acestora procedura prin care se pot solutiona reclamatiile si stabilirea unor cerinte de forma privind notificarile de modificare unilaterala a contractelor.

De asemenea, furnizorii vor fi obligati sa transmita ANCOM informatiile despre ofertele proprii in cel mult doua zile de la intrarea acestora in vigoare (sau de la modificarea lor). Informatiile despre oferte vor fi publicate pe site-ul veritel.ro — o aplicatie gratuita pentru clientii de servicii de telefonie, internet si televiziune cu care se pot compara toate ofertele disponibile pe piata.

Atentie! Pentru ca noile prevederi sa se aplice, noua decizie trebuie publicata in Monitorul Oficial. 

 Sursa: Avocatnet

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *