0733 408 895 / 0720 721 073 office@bgarecuperari.ro
Solutia creantelor tale
xsid

Distribuie acest articol!

Desi principalele cauze pentru care au inregistrat intarzieri sau anulari de zboruri sunt conditiile meteorologice, respectiv ninsorile abundente si viscolul, drepturile pasagerilor nu ar trebui sa fie incalcate sau uitate.Firmele de transport aerian trebuie sa inteleaga ca incheie un contract cu pasagerii atunci cand le vand bilete, contract care se cere respectat”, a declarat Constantin Cerbulescu, presedinte al Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor.

 

Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor, institutia competenta cu supravegherea respectarii drepturilor pasagerilor prevazute de Regulamentul (CE) 261/2004 de stabilre a unor norme comune in materie de compensare si asistenta a pasagerilor in eventualitatea refuzului la imbarcare si anularii sau intarzierii prelungite a zborurilor, reaminteste consumatorilor principalele drepturi in cazul transportului aerian:

dreptul de fi informati de catre liniile aeriene (de exemplu, cu privire la drepturile pe care le au, la evolutia situatiei, la anulari si durata intarzierilor);

dreptul la asistenta (bauturi racoritoare, mese, cazare, dupa caz) – in cazul refuzului la imbarcare, al anularii zborului, al intarzierii, al fortei majore;

dreptul de a alege intre rambursarea pretului si redirectionarea catre destinatia finala – in cazul refuzului la imbarcare, al anularii zborului, al fortei majore. In cazul in care intarzierea este mai mare de cinci ore, pasagerii au dreptul la rambursare;

dreptul la compensare – in cazul refuzului la imbarcare, al anularii zborului. Conform hotararii Curtii Europene de Justitie, pasagerii au dreptul la compensare in cazul intarzierii prelungite, daca acestia ajung la destinatia finala cu trei ore sau mai mult dupa ora de sosire prevazuta initial de operatorul de transport aerian, cu exceptia cazului in care zborul a fost intarziat din cauza unor circumstante extraordinare.

Sursa: ANPC

Distribuie acest articol!