Go to Top

Cinci motive pentru care externalizarea gestionării datoriilor poate fi benefică pentru o firmă

Orice companie, mică sau mare, care oferă clienților săi un termen de plată are în balanța sa câteva sume neîncasate, cu scadența depășită, datorate de clienții care plătesc cu întârziere sau chiar deloc. Acest lucru se reflectă asupra lichidității companiei, care va avea sume importante blocate în creanțele neîncasate și se va vedea nevoită ca, uneori, să găsească alte surse de finanțare pe termen scurt pentru a acoperi nevoia de numerar. Pentru colectarea sumelor neîncasate, se poate apela fie la resurse interne, fie la o companie specializată. Vom prezenta mai jos câteva dintre beneficiile pe care externalizarea serviciilor de colectare a creanțelor le aduc companiilor.

Read more +

Din 2017, şi micile magazine vor fi obligate să doneze produsele aflate aproape de expirare, altfel riscă sancţiuni de mii de lei

Alimentele aflate aroape de expirarea datei-limită de consum vor trebui vândute la un preţ redus, iar ulterior vor trebui donate anumitor entităţi, dacă nu sunt vândute. Noutăţile sunt cuprinse într-un act normativ ce se va aplica din 2017 şi care vizează toţi operatorii economici din sectorul agroalimentar, fără a se face vreo distincţie întra marile lanţuri de magazine şi micii comercianţi. Prin urmare, şi aceştia din urmă vor fi obligaţi să ia măsurile de prevenire a risipei alimentare, în caz contrar fiind pasibili de amenzi de cel puţin 1.000 de lei.

Read more +

Ce tratament fiscal și contabil se aplică pentru prestările de servicii către clienți externi

Atunci când o companie română neplătitoare de TVA (taxa pe valoarea adăugată) încheie contracte de prestări servicii cu clienți externi, fie că vorbim de cei ce provin din Uniunea Europeană (UE) sau din alte state, tratamentul contabil și fiscal aplicabil acestor contracte este diferit. Diferența de tratament o fac următoarele aspecte: țara de proveniență a clientului și faptul că acesta este sau nu plătitor de TVA.

Read more +