Go to Top

Asigurarea turistilor in cazul insolvabilitatii sau falimentului agentiei de turism

In Monitorul Oficial nr. 273 din 14 aprilie 2014 a fost publicat al ministrului Economiei, Departamentul pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii, Mediul de Afaceri si Turism pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului turismului nr. 235/2001 privind asigurarea turistilor in cazul insolvabilitatii sau falimentului agentiei de turism.

 

In cadrul actului normativ se arata:

In contractul de comercializare a pachetelor de servicii turistice incheiat intre agentiile de turism si turisti, indiferent de modul de prezentare a acestuia – catalog, pliant sau alt inscris, este obligatoriu sa se consemneze faptul ca turistul este asigurat pentru insolvabilitatea ori de la care achizitioneaza pachetul de servicii turistice, iar in cazul in care pachetul este contractat printr-o agentie de turism detailista sa se consemneze ca turistul este asigurat si pentru insolvabilitatea sau touroperatoare in contul careia este vandut pachetul de servicii turistice, precum si conditiile si termenele in care turistul poate solicita plata despagubirilor.

Politele de asigurare incheiate inainte de data intrarii in vigoare a prezentului ordin sunt valabile pe intreaga perioada de asigurare pentru care au fost incheiate, inscrisa in cuprinsul acestora.

In termen de 60 de zile de la intrarea in vigoare a prezentului ordin, agentiile de turism sunt obligate sa transmita Autoritatii Nationale pentru Turism copia politei valabile de asigurare privind rambursarea cheltuielilor de repatriere si/sau a sumelor achitate de catre turist, in cazul insolvabilitatii sau falimentului agentiei de turism.

Nerespectarea obligatiei se sanctioneaza conform art. 14 alin. (1) din Hotararea Guvernului nr. 1.267/2010 privind eliberarea certificatelor de clasificare, a licentelor si brevetelor de turism, cu modificarile si completarile ulterioare.

Sursa: Infolegal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *